Her kan du gjøre deg kjent med handelsbetingelsene til Organic Living AS som gjelder når du handler i nettbutikken vår.
ANGRERETT, ANGREFRIST OG RETUR
Etter at du har mottatt produktene, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
For kjøp i nettbutikken har du ifølge angrerettloven 14 dagers angrefrist fra det tidspunktet du mottar varen. Fristen anses som overholdt dersom kunden har gitt oss beskjed innen fristens utløp.
Hvis du ønsker å benytte deg av angrefristen, ønsker vi at du først tar kontakt med oss på kundeservice@organicliving.no. Deretter må varen returneres til oss i originalemballasjen og i salgbar stand. Kostnaden for retur ved benyttelse av angrerett må dekkes av kunden. Organic Living kan ved forespørsel ettersende returetikett, men merk at dette koster 89 kr og vil trekkes fra ordresummen.
Hygieneprodukter som brukes kroppsnært (sengetøy, madrasser, dyner, hodeputer, laken, madrassbeskyttere, håndklær, såpe, osv.) kan dessverre ikke returneres hvis emballasjen er åpnet.
Returadresse:
Organic Living AS
Soldatveien 8B
1769 Halden
Mobil: +47 990 71 380
Vennligst ikke send returpakker i oppkrav. Disse vil ikke bli innløst.
REKLAMASJON
Hvis en vare fra oss skulle ha feil eller mangler kan du ha krav på at feilen blir rettet, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet. Vi krever skriftlig reklamasjon til kundeservice@organicliving.no. Reklamasjon på forsendelse, ekspedering m.v. må skje innen fem virkedager etter mottak. Vi vil gi deg en skriftlig tilbakemelding på reklamasjonen i løpet av 1-3 dager.
RETUR AV PAKKER SOM IKKE HENTES
Dersom en pakke ikke hentes på utleveringsstedet og dermed blir returnert til oss, vil vi refundere beløpet for ordren minus fraktkostnadene. Dette gjelder både fraktkostnaden for sendingen til deg og eventuelle returfraktkostnader. For å unngå dette, anbefaler vi at du følger med på sporingsinformasjonen og henter pakken innen fristen.
UTSENDING SAMME VIRKEDAG
Legger du inn en bestilling før klokken 12:00 på virkedager (mandag til fredag), sendes pakken vanligvis samme dag. Det er viktig å merke seg at:
- Virkedager: Dette tilbudet gjelder kun på virkedager. Bestillinger etter klokken 12:00 eller på helligdager og helger behandles neste virkedag.
- Unntak: Det kan oppstå situasjoner som påvirker forsendelsestiden, som lagerstatus, værforhold eller tekniske problemer.
- Ingen Garanti: Vi kan ikke garantere at alle bestillinger sendes samme dag, selv om vi gjør vårt beste for å oppfylle dette.
Du vil motta en e-post med sporingsinformasjon når pakken er sendt. Har du spørsmål, vennligst kontakt vår kundeservice.
PRISER
Det er ingen skjulte kostnader knyttet til handel hos Organic Living AS og ordren gir full oversikt over alle kostnader ved bestilling, som også utgjør fakturagrunnlaget. Alle priser er oppgitt i norske kroner inkl. merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt, men ekskl. portokostnader og ekspedisjonsgebyr.
Organic Living tar forbehold om eventuelle prisendringer, men prisen kan ikke endres på en ordre du allerede har fått bekreftet.
BETALING OG FRIST
Du kan betale med Visa, Mastercard, Kredittkort, Klarna eller Vipps i vår nettbutikk. Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Dersom du ønsker å utsette betalingen eller å betale med faktura kan du hos oss benytte Klarna konto eller Klarna faktura.
Har du spørsmål angående din faktura kontakt Klarna på tlf: 21 01 89 91 eller kontakt deres kundeservice.
ANMELDELSER
Vi forbeholder oss retten til å fjerne eller skjule anmeldelser som vi anser som uriktige, misvisende, eller som bryter med våre retningslinjer. Vi er forpliktet til å opprettholde en rettferdig og konstruktiv plattform for alle våre kunder, og jobber kontinuerlig med å sikre at tilbakemeldingene på våre produkter er nøyaktige og relevante. Hvis du har spørsmål eller bekymringer vedrørende en anmeldelse, er du velkommen til å kontakte oss direkte for en grundig vurdering.
TILBUD
Våre tilbud gjelder så langt lageret rekker. Når du har mottatt betalingsbekreftelse per epost er kjøpet gjennomført.
NYHETSBREV
Organic Living AS ønsker å sende deg jevnlige nyhetsbrev pr e-post med produktanbefalinger, tilbudsprodukter, produktnyheter m.m. Du kan når som helst melde deg av tjenesten ved å klikke nederst på tilsendte nyhetsbrev.
KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no
FRAKT OG OMKOSTNINGER
Vi bruker ProFrakt som gir deg som kunde flere valgmuligheter for frakt når du kommer til kassen. Fraktprisene oppdateres ut fra ditt postnummer og valg av type frakt. Prisen varierer etter vekt/volum og fraktmåten du velger. Total fakturasum inkludert porto/ekspedisjonsgebyr vil stå spesifisert i ordrebekreftelsen.
LEVERING
Varer sendes fortløpende, og i løpet av 0-2 virkedager etter at ordren er lagt inn. (Forbehold om at det i enkelte tidsperioder vil det ta noe lengere tid). Organic Living leverer kun til postadresser i Norge
Varene blir levert med Postnord, Helthjem, Porterbuddy eller Instabox til ditt nærmeste utleveringssted og/eller postakasse, dette tar normalt ikke mer enn 1-4 dager, avhengig av hvor man bor i landet.
Ved helligdager må det beregnes noe lengre leveringstid enn normalt. Vi vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom dette ikke er mulig vil vi ettersende resten uten kostnad for deg.
SPORING AV PAKKER
Du kan spore alle pakker med ditt valgte leveringsalternativ.
Helthjem: https://helthjem.no/sporing
Porterbuddy: Spores via SMS lenke
Instabox: https://instabox.io/no-NO/search
Postnord: https://www.postnord.no/pakkesporing
Har du spørsmål eller trenger hjelp rundt din bestilling? kontakt oss på kundeservice@organicliving.no , eller ringe oss på +47 990 71 380